Imperial Star Destroyer

Imperial Star Destroyer

poniedziałek, 13 lutego 2017

Myśliwiec Protektoratu - Unboxing

Pozwalam sobie opublikować unboxing zestawu "Myśliwiec Protektoratu" zawierającego najnowszego asa Łotrów i Szumowin: Fenn Rau. Od premiery minęło już trochę czasu jednak zestaw niedawno wpadł w moje ręce więc dopiero w zeszły weekend mogłem go otworzyć i dziś wam zaprezentować.


Figurka zapakowana jest w klasyczny plastikowy blister X-winga. Należy zauważyć, że zestaw jest o kilka złotych droższy niż wcześniejsze małe statki (inflacja czy po prostu podwyżka?).



W zestawie znajdziemy ładny myśliwiec znany z serii Star Wars: Rebels z kompletem kart pilotów, rozszerzeń i znaczników. Kształtem przypomina odwrócony myśliwiec M3-A Scyk -porównanie poniżej (zdjęcia ze strony FFG).



Myśliwiec ma następujące statystyki: 3 czerwone kości, 3 zielone kości, 4 punkty życia oraz 0 tarcz. Potrafi solidnie łupnąć, dobrze się broni ale jest bardzo delikatny. Statek posiada świetny zestaw akcji: skupienie, namierzenie celu, beczkę i dopalacz. Dzięki akcji dopalacz obowiązkowym ulepszeniem wydaje się być karta "autodopalacz". W kwestii możliwych ulepszeń: wszyscy piloci mają miejsce na rakietę, a wszyscy poza najtańszym również miejsce na talent elitarny.


Dial jest przebogaty. Statek podobnie jak myśliwce Tie nie może latać wolno, z manewrów o prędkości 1 ma tylko białe ostre skręty. Wszystkie zwykłe manewry z prędkością 2 są zielone w tym również ostre skręty. Statek posiada również czerwone manewry "2 beczka tallona". 3 do przodu jest zielona a pozostałe 3 białe. Na 4 mamy białe do przodu i czerwony koiogran. Na samym końcu białe 5 do przodu.


Zestaw jest nietypowy bowiem jest w nim więcej kart pilotów a mniej kart rozszerzeń niż zwykle.
Statek ma aż 6 kart pilotów, 3 imiennych i 3 generycznych. Imienni piloci to Fenn Rau, Stary Teroch i Kad Solus. Generyczni to: As z Concord Dawn, Weteran z Concord Dawn i Zapalony Rekrut (któż biedaka zapalił?).
Fenn Rau: PS9 gdy atakujesz lub bronisz się jesli wrogi statek jest w zasięgu 1 rzuć 1 dodatkową kością.
Stary Teroch: PS7 na początku fazy walki możesz wybrać jeden wrogi statek w zasięgu 1, jeśli znajdujesz się w jego polu rażenia odrzuć wszystkie jego żetony skupienia i uniku
Kad Solus: PS6 Gdy wykonasz czerwony manewr przypisz do swego statku 2 żetony skupienia.
Jak widać umiejętności 2 najlepszych pilotów zachęcają do wchodzenia w zasięg 1.


Karty rozszerzeń są tylko dwie: elitarny talent za 1 punkt Nieustraszoność - gdy atakujesz i jesteś w zasięgu jeden, masz obrońcę w swoim arcu a on ciebie w jego - dodajesz do rzutu jedno "trafienie". Druga karta to tytuł za 1 punkt eskadry tylko do Myśliwca Protektoratu: Protektor Concord Dawn.  Gdy się bronisz i jesteś w zasięgu jeden, masz obrońcę w swoim arcu a on ciebie w jego - dodajesz do rzutu jeden "unik". Jak widzimy oba mają skłonić gracza do czołowych pojedynków na zasięgu 1. Pamiętacie umiejętności pilotów? No właśnie.

Poniżej zdjęcie moich dwóch "Protektoratów" w ich pierwszej potyczce na turnieju eskalacja w katowickim sklepie "Erpegie". Ghost ze zdjęcia (z autoblasterem) to był dla nich bardzo niewygodny przeciwnik.