Imperial Star Destroyer

Imperial Star Destroyer

poniedziałek, 20 czerwca 2016

Rozmyślania nad Tie Bomber

  Jak wszyscy wiemy FFG ostatnimi czasy postawiło na ulepszenie "Ordnance" czyli wszelkiego rodzaju torped, rakiet i bomb. Do tej pory kluczową kombinacją było połączenie statku Jumpmaster z torpedami plazmowymi, dodatkową amunicją, elitką strzelec wyborowy i chipami namierzającymi.
  Na 23. czerwca zaplanowana jest premiera dodatku Imperialni Weterani, zawierającego między innymi nowych pilotów starego bombowca Tie Bomber. Kluczową kartą wydaje się być generyczny pilot: Gamma Squadron Veteran:


Za 19 punktów otrzymujemy bardzo sympatyczny statek z PS5, 6 punktami struktury, 2 zielonymi i 2 czerwonymi kostkami oraz całkiem niezłym "dialem". Zastanawiałem się jak skopiować sukces jumpmasterów używając tego bombowca. W mojej ocenie podstawą będzie kombinacja za 25 punktów:
Gamma Squadron Veteran 19pkt
Deadeye 1pkt
Plasma Torpedoes 3pkt
Extra Munitions 2pkt
Guidance Chips 0pkt

W rozpisce 100 punktowej mieści się 4 takich dżentelmenów i możliwe, że właśnie tak będą grani. Zastanawiam się jednak, czy 3 statki torpedowe nie są wystarczającą ilością oraz czy nie warto przełamać rozpiski statkiem, który poradzi sobie z przeciwnikiem gdy Tie Bombery będą po odpaleniu torped lub w sytuacji, gdy nie będą mogły tego zrobić. Brakuje 1 punktu by dodać klasycznego Omega Leader z Comm Relay i Juke. Z granych obecnie standardów mieści się Zeta Leader z Wired i Comm Relay zostawiając 1 punkt na inicjatywę. Trzecia opcja, którą rozważałem to pilot Tie Advanced Prototype - Valen Rudor (PS6) z Adaptability, Tie V/1 i Autothrusterami. Daje nam to dobry statek z PS7 i dużą przeżywalnością, który może namieszać w końcowej fazie gry.


Interesującą kwestią może być ewentualna wymiana Torped Plazmowych na Rakiety Wstrząsowe, które pozwalają zmienić 1 wynik z pustą ścianką na trafienie. W połączeniu z czipami namierzającymi niemal gwarantują dużą liczbę trafień. Po tej zmianie pozostają 22 punkty na 4. statek. Może to być jakiś Tie Fighter lub Tie FO np. Howlrunner z Crack Shot i Hull Upgrade, Zeta leader z Wired lub goły Omega Leader.



Chętnie poznam w komentarzach wasze przewidywania na temat wariacji rozpisek z Tie Bomberami, które pewnie już niedługo zaleją nasze turnieje ;)

P.S. Artykuł powstał po wczorajszej burzy mózgów z Pawłem "Blak" Zawiszą, dzięki Pawle za udaną incepcję!
P.S.2 Zgodnie z waszymi uwagami - warto zamienić jednego Weterana Gamma na Kapitana Jonusa z zestawu ze zwykłym Tie Bomber. Da on cenne przerzuty 2 nietrafień w salwach torpedowych całkiem jak Howlrunner w Crack Swarmie.




5 komentarzy:

  1. A pokombinuj jeszcze z TIE PUNISHER- ja się w tym brzydalu zakochałem ostatnio. Masz dodatkowo tarcze, torpedy, rakiety bomby, i też tanie to diabelstwo stasznie a kilka hitów jest w stanie wytrzymać

    OdpowiedzUsuń
  2. Toudi na Regionals Kraków wszedł do TOP8 pokonując Przemka Tałacha rozpiską: Redline, Omicron Pilot z Plapatinem i Inkwizytorem także faktycznie statek jest godny uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważna uwaga, to nie był Omicron, tylko Cpt. Yorr.
      Odstresowanie Punishera po nawrotce to jest coś co przeciwnikom ściąga sen z oczu.

      Usuń
  3. Samo combo Deadeye+Guidance Chips to nie zawsze dość. Olbrzymim bonusem który mają JM5k jest możliwość zamontowania droida R4 (w obojętnie której wersji). Poza możliwością dowolnego odpalenia torped masz jeszcze większą możliwość modyfikacji rzutu niż same Chipsy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt. Pewnym rozwiązaniem jest wymiana jednego Weterana Gamma na kapitana Jonusa ze zwykłego Bombera - daje przerzut dwóch kości z broni dodatkowej statkom w zasięgu 1 - podobnie jak Agromech R4.

      Usuń