Imperial Star Destroyer

Imperial Star Destroyer

niedziela, 27 sierpnia 2017

Pomysły na Scurrga H-6

Scurrg (zwany również Skurgiem a czasem gorzej) przebojem wdziera się na X-wingowe stoły w niejednym turnieju plasując się wysoko. Na plus przemawia za nim ciekawy dial, szeroka możliwość ulepszeń oraz duża żywotność (5 tarcz i 5 HP).

Dzięki małej podstawce przeciwnik by dostać punkty musi zniszczyć go do końca. Na minus tylko 1 zielona kość więc skoncentrowany ogień dość szybko może doprowadzić do tego, że się odmelduje.


Akcje: target lock,  skupienie, beczka. Skurg ma następujące możliwości ulepszeń (najtańszy pilot nie ma "medalu"):
Unikalny tytuł "Havoc": statek traci ulepszenie załoganta a zyskuje "system" i "astromecha z odzysku". Dzięki tytułowi Rebelianccy gracze mogą wystawić unikalne astromechy z odzysku jak Geniusz czy R5-P8 dotąd dostępne tylko dla Szumowin. To dopiero historia!
 
Naszego sympatycznego bombowca można zrobić na wypasie lub po taniości. Wersja na wypasie prezentuje się następująco:

Captain Nym
Veteran Instincts
Autoblaster Turret
Cruise Missiles
Extra Munitions
Bomblet Generator
Guidance Chips
tytuł "Havoc"
Advanced Sensors
Genius
w sumie 44 punkty

Nym w takiej wersji ma zdolność pilotażu 10, najczęściej będzie się ruszał ostatni i strzelał pierwszy. Taki statek jest groźny na 4 różne sposoby.
1) dość oczywisty to Cruise Missiles, które odpalane są w statek na zasięgu 2-3, na który mamy target locka lecz nie musimy go zużywać. Do bazowej siły ataku 1 dodajemy prędkość manewru z tej tury co najczęściej przekłada się na atak 4 lub 5 kostkami z dodawanym krytykiem z "czipsów" i możliwością wykorzystania target locka. Dzięki extra munitions możemy zrobić dwa takie ataki w grze.
2) statek ma 3 czerwone kości. Po ruchu z prędkością 4 istnieje ryzyko, że wejdziemy w zasięg 1 i nie będzie możliwości odpalenia rakiet ale jeśli mamy przeciwnika w arcu to zostaje nam strzał z 4 kości z target lockiem.
3) kolejne zagrożenie to bomby zrzucane z bomblet generator. Standardowo bomblety rzuca się po ujawnieniu manewru. Dzięki Geniuszowi możemy ją również rzucić po jego wykonaniu. Bomblet wybucha na koniec fazy aktywacji i statki w zasięgu 1 muszą rzucić dwiema czerwonymi koścmi - otrzymując wyrzucone hity i krytyki. Nym ma to szczęście, że po rzuceniu bomby nie otrzyma od niej obrażeń
4) ostatnie zagrożenie to Autoblaster Turret, jeżeli przeciwnik nas "obleci" i będzie chciał karać w zasięgu 1 to może się zdziwić bo zwykłych trafień z tej broni nie wybroni zielonymi kostkami. W połączeniu z bombletem to mogą być 4 obrażenia bez możliwości obrony!

Bardzo sprytnym jest zastosowanie w tym staku zaawansowanych sensorów. Pozwalają nam zrobić beczkę przed ruchem i uniknąć przelotu po asteroidzie albo namierzyć przeciwnika przed ruchem i zrobić stresującą beczkę Talona i wciąż możemy odpalić rakiety.

Rozważam wymianę Cruise Missiles na Concussion missiles (za 1 punkt więcej). W takiej sytuacji z guidance chipsam i rakiety mamy 2 pewne trafienia. Z drugiej strony Cruise Missiles mają przy dobrym rzucie większy potencjał przeładowania obrony przeciwnika. Do przetestowania co komu bardziej się sprawdza.

Takiego Nyma można połączyć z innym mocno bijącym statkiem za 56 punktów, na przykład Dengarem z Expertise na wypasie.


Z zupełnie innej beczki: pomysł po taniości:
Upiór z Lok (PS3)
Strzelec wyborowy (Deadeye)
Cruise Missiles
32 punkty
W rozpisce zmieszczą się 3 takie Skurgi= 96 punktów.
Pozostałe 4 punkty możemy wydać na 2 wieżyczki autblasterowe a jednemu za 0 dodać tytuł i ulepszenie systemu "collision detector". Albo jednego przeznaczyć na bombowca i dodać mu bomblet generator oraz załoganta Cad Bane, który zwiększy damage zadawane z bombletów.

Moim zdaniem Scurrg dużo namiesza na turniejowej scenie i pewnie za jakiś czas zostanie jakoś osłabiony przez producenta systemu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz