Na fali zwiększonego zainteresowania grą TANKS oraz z silnym postanowieniem wyjazdu do Niepołomic na Mistrzostwa Polski zakupiłem w sklepie Erpegie w Katowicach Tygrysa do TANKS. Pozwolę go sobie wam zaprezentować.
Mój Tygrys, jak każdy widzi, jest w wersji angielskiej. Plastikowe ramki z ładnie wykonanym czołgiem. Wersja "późna" bowiem czołg pokryty jest Zimmeritem czyli pastą antymagnetyczną.
Tutaj ciekawostka: Niemcy jako jedyni stosowali w trakcie II WŚ przeciwczołgowe miny magnetyczne i jako jedyni stosowali Zimmerit. Dopiero 9 września 1944 Niemcy zaprzestali fabrycznego nakładania pasty ze względu na doniesienia, że może ona w niektórych sytuacjach zapalać się. Doniesienia ponoć były fałszywe ale Zimmeritu nie przywrócono. W warunkach niedoborów wojennych zmniejszenie kosztu czołgów i czasu ich produkcji było priorytetem.
Poniżej wojenna fotka Michaella Wittmana na wieży Tygrysa pokrytego Zimmeritem. (z Wikipedii)
W zestawie znajdziemy następujące karty rozszerzeń:
1. Otto Carius - dowódca
2. Kurt Knispel - dowódca
3. Determined Driver -kierowca
4. Schurzen - pancerz
5. Clever Hans - doktryna
Szczególnie ciekawe są obaj dowódcy (obaj po 11 punktów).
Otto Carius - dodaje czołgowi +2 do inicjatywy w fazie strzelania, +1 do siły ognia gdy czołg jest nieruchomy. Gdy strzela odbiera wrogowi jedną kostkę obrony.
Kurt Knispel -dodaje czołgowi +3 do inicjatywy, pozwala przerzucić do 2 kostek podczas strzelania.
Obaj dowódcy wydają mi się mocni, muszę ich koniecznie przetestować w walce.
Determined driver- za 2 punkty jeżeli podczas strzelania na tym czołgu jest karta uszkodzenia do naprawy- możesz przerzucić 1 kość ataku
Schurzen- za 1 punkt pozwala nam odrzucić kartę krytycznego obrażenia i pociągnąć nową. Za 1 punkt to ulepszenie wydaje się być warte wykupienia. Czasem może uratować skórę przez odrzucenie np. wybuchu magazynu niszczącego czołg lub utraty gąsienicy w odsłoniętym miejscu.
Clever Hans- doktryna za 2 punkty, pozwala naprawiać uszkodzenia czołgu na 3+.
Zestaw jest bardzo ciekawy. Mogę go porównać z Panterą, którą również posiadam. Za podobną ilość punktów (33pkt) otrzymujemy czołg o niższej inicjatywie ale dużo większej przeżywalności. Pantera ma 6 punktów życia a Tygrys aż 8. Oba czołgi posiadają "Blitzkrieg". Tygrys ma jednak jeszcze drugą zasadę: "czołg ciężki", która sprawia, że przeciwnik strzelając w bok lub tył czołgu nie odbiera nam kostki obrony. Dodając do tego wspomniane 8 punktów życia dostajemy pojazd, który przeciwnikowi będzie naprawdę ciężko ściągnąć ze stołu.
Mój Tygrys, jak każdy widzi, jest w wersji angielskiej. Plastikowe ramki z ładnie wykonanym czołgiem. Wersja "późna" bowiem czołg pokryty jest Zimmeritem czyli pastą antymagnetyczną.
Poniżej wojenna fotka Michaella Wittmana na wieży Tygrysa pokrytego Zimmeritem. (z Wikipedii)
W zestawie znajdziemy następujące karty rozszerzeń:
1. Otto Carius - dowódca
2. Kurt Knispel - dowódca
3. Determined Driver -kierowca
4. Schurzen - pancerz
5. Clever Hans - doktryna
Szczególnie ciekawe są obaj dowódcy (obaj po 11 punktów).
Otto Carius - dodaje czołgowi +2 do inicjatywy w fazie strzelania, +1 do siły ognia gdy czołg jest nieruchomy. Gdy strzela odbiera wrogowi jedną kostkę obrony.
Kurt Knispel -dodaje czołgowi +3 do inicjatywy, pozwala przerzucić do 2 kostek podczas strzelania.
Obaj dowódcy wydają mi się mocni, muszę ich koniecznie przetestować w walce.
Determined driver- za 2 punkty jeżeli podczas strzelania na tym czołgu jest karta uszkodzenia do naprawy- możesz przerzucić 1 kość ataku
Schurzen- za 1 punkt pozwala nam odrzucić kartę krytycznego obrażenia i pociągnąć nową. Za 1 punkt to ulepszenie wydaje się być warte wykupienia. Czasem może uratować skórę przez odrzucenie np. wybuchu magazynu niszczącego czołg lub utraty gąsienicy w odsłoniętym miejscu.
Clever Hans- doktryna za 2 punkty, pozwala naprawiać uszkodzenia czołgu na 3+.
Zestaw jest bardzo ciekawy. Mogę go porównać z Panterą, którą również posiadam. Za podobną ilość punktów (33pkt) otrzymujemy czołg o niższej inicjatywie ale dużo większej przeżywalności. Pantera ma 6 punktów życia a Tygrys aż 8. Oba czołgi posiadają "Blitzkrieg". Tygrys ma jednak jeszcze drugą zasadę: "czołg ciężki", która sprawia, że przeciwnik strzelając w bok lub tył czołgu nie odbiera nam kostki obrony. Dodając do tego wspomniane 8 punktów życia dostajemy pojazd, który przeciwnikowi będzie naprawdę ciężko ściągnąć ze stołu.
Jestem z Tygrysa bardzo zadowolony i przyznaję mu ocenę 9/10 gwiazdek.
Miło poczytać o Tanksach, jednej z tych gier, w które o mało co nie weszliśmy z kumplami.
OdpowiedzUsuń