Z zaciekawiniem przyglądam się zapowiedziom dodatku "Guns for Hire", który ma ożywić dwa statki Łotrów i Szumowin w obecnej mecie X-winga. Mowa tu oczywiście o Kihraxz-ie i StarViperze.
Mnie ekscytuje szczególnie StarViper, który ma otrzymać nowy tytuł: StarViper Mk.II. Tytuł wpisuje się w obecny ostatnio trend "przeceniania" statków, tym razem o 3 punkty. Dodatkowo zmienia on mechanikę beczki, nakazując wykonywać ją manewrem 1 "bank". Twórcy gry nie zapomnieli o tytule "Virago" bowiem SV Mk.II pozwala statkowi mieć dwa tytuły. Trzeba jednak pamiętać, że "Virago" jest kartą unikalną.
Nowy tytuł za jednym zamachem rozwiązuje dwa problemy "Gwiezdnej Żmiji": zbyt wysoki koszt punktowy oraz słabą ruchliwość. Fajnie, prawda?
Dial Starvipera w czasie gdy był wypuszczany można uznać za niezły jednakże ostatnimi czasy mocno się zestarzał. I chociaż są białe ostre 1 i 2, to mała liczba zielonych manewrów i tylko jedna opcja (czerwonego) nawrotu bolą. Statek staje się przewidywalny, nie sprawia wrażenia super zwrotnej maszyny jaką jest w książce "Cienie Imperium".
I tutaj tytuł dzięki zmianie manewru do beczki umożliwia uzyskanie dużo szerszej gamy pozycji niż zwykle. Szczególnie użyteczne może to być z tytułem Virago i Zaawansowanym Sensorami. Wtedy wykonanie odgiętej beczki przed ruchem a po niej ruchu z diala daje ogromne możliwości.
Jest też kropla dziegciu w tej beczce miodu, piloci StarViperów mają PS w granicach 4-6, najlepszy Xizor z PS7, z VI ma PS9. Obawiam się, że będzie kłopot żeby w pełni skorzystać z możliwości repozycjonowania.
Warto tutaj wspomnieć o nowych pilotach, którzy wychodzą w zestawie. Są to generyczni Black Sun Assassin z PS5 za 28 punktów, Thweek PS4 również za 28 punktów oraz Dalan Oberos PS6 za 30 punktów. Generyk ma talent elitarny więc nie jest zły - będzie pasował do rozpisek z Attani Mind Link jako trzeci statek. Dalan Oberos jest scumową odpowiedzią na Hrabinę Ryad vel Koiogran. On jest księciem Talon Roll. Razem z tytułem Virago i Zaawansowanymi Sensorami otrzymujemy ogromną możliwość kombinacji ruchu. Jeśli ktoś lubi być nieprzewidywalny dla przeciwnika - to znalazł statek dla siebie.
Najbardziej jednak podoba mi się Thweek. Podczas rozstawienia może przydzielić wrogiemu statkowi status (jak ten od Kylo Rena) "Shadowed" albo "Mimicked". Dzięki "Shadowed" przejmuje bazowy PS wrogiego pilota a "Mimicked" pozwala mu przejąć umiejętność wrogiego pilota. Umiejętność jest bardzo sytuacyjna bowiem trafiając na listę generyków z niskim PS (np. 4 Y-wing TLT) zupełnie nic mu nie daje. Ale gdy trafimy na Biggsa, Corrana, Dengara albo Vadera -może być super. Bo czy dwie akcje na Starviperze nie byłyby super? Albo ściąganie wrogich strzałów z 3 zielonymi kostkami i autothrusterami? Bardzo podoba mi się też rysunek na karcie. Tak, jestem pewny, że Thweekiem zagram choć raz :)
Zaciekawiła mnie jeszcze jedna karta, którą możemy wykorzystać na StarViperze: Pulsed Ray Shield.
Modyfikacja za 2 punkty umożliwia nam zadanie sobie 1 żeton jonów w fazie końcowej tury by odnowić 1 tarczę. Wydaje mi się, że dużo bardziej przydadzą się nam autodopalacze niż ta tarcza ale warto zapamiętać, że można ją wybrać. Chyba jednak bardziej pasuje do Kihraxza.
Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego StarViper nie ma opcji ulepszenia "Illicit" skoro jest statkiem syndykatu przestępczego. Ale mimo tego mankamentu czekam bardzo na dodatek "Guns for Hire".
P.S. jakiś czas po publikacji artykułu firma Galakta ujawniła polską nazwę dodatku: "Najemne Zbiry". Nie wiem jak wam ale mi się podoba.
Artykuł napisany na podstawie product preview: https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2017/7/24/starviper-mk-ii/
Mnie ekscytuje szczególnie StarViper, który ma otrzymać nowy tytuł: StarViper Mk.II. Tytuł wpisuje się w obecny ostatnio trend "przeceniania" statków, tym razem o 3 punkty. Dodatkowo zmienia on mechanikę beczki, nakazując wykonywać ją manewrem 1 "bank". Twórcy gry nie zapomnieli o tytule "Virago" bowiem SV Mk.II pozwala statkowi mieć dwa tytuły. Trzeba jednak pamiętać, że "Virago" jest kartą unikalną.
Nowy tytuł za jednym zamachem rozwiązuje dwa problemy "Gwiezdnej Żmiji": zbyt wysoki koszt punktowy oraz słabą ruchliwość. Fajnie, prawda?
Dial Starvipera w czasie gdy był wypuszczany można uznać za niezły jednakże ostatnimi czasy mocno się zestarzał. I chociaż są białe ostre 1 i 2, to mała liczba zielonych manewrów i tylko jedna opcja (czerwonego) nawrotu bolą. Statek staje się przewidywalny, nie sprawia wrażenia super zwrotnej maszyny jaką jest w książce "Cienie Imperium".
I tutaj tytuł dzięki zmianie manewru do beczki umożliwia uzyskanie dużo szerszej gamy pozycji niż zwykle. Szczególnie użyteczne może to być z tytułem Virago i Zaawansowanym Sensorami. Wtedy wykonanie odgiętej beczki przed ruchem a po niej ruchu z diala daje ogromne możliwości.
Jest też kropla dziegciu w tej beczce miodu, piloci StarViperów mają PS w granicach 4-6, najlepszy Xizor z PS7, z VI ma PS9. Obawiam się, że będzie kłopot żeby w pełni skorzystać z możliwości repozycjonowania.
Warto tutaj wspomnieć o nowych pilotach, którzy wychodzą w zestawie. Są to generyczni Black Sun Assassin z PS5 za 28 punktów, Thweek PS4 również za 28 punktów oraz Dalan Oberos PS6 za 30 punktów. Generyk ma talent elitarny więc nie jest zły - będzie pasował do rozpisek z Attani Mind Link jako trzeci statek. Dalan Oberos jest scumową odpowiedzią na Hrabinę Ryad vel Koiogran. On jest księciem Talon Roll. Razem z tytułem Virago i Zaawansowanymi Sensorami otrzymujemy ogromną możliwość kombinacji ruchu. Jeśli ktoś lubi być nieprzewidywalny dla przeciwnika - to znalazł statek dla siebie.
Najbardziej jednak podoba mi się Thweek. Podczas rozstawienia może przydzielić wrogiemu statkowi status (jak ten od Kylo Rena) "Shadowed" albo "Mimicked". Dzięki "Shadowed" przejmuje bazowy PS wrogiego pilota a "Mimicked" pozwala mu przejąć umiejętność wrogiego pilota. Umiejętność jest bardzo sytuacyjna bowiem trafiając na listę generyków z niskim PS (np. 4 Y-wing TLT) zupełnie nic mu nie daje. Ale gdy trafimy na Biggsa, Corrana, Dengara albo Vadera -może być super. Bo czy dwie akcje na Starviperze nie byłyby super? Albo ściąganie wrogich strzałów z 3 zielonymi kostkami i autothrusterami? Bardzo podoba mi się też rysunek na karcie. Tak, jestem pewny, że Thweekiem zagram choć raz :)
Zaciekawiła mnie jeszcze jedna karta, którą możemy wykorzystać na StarViperze: Pulsed Ray Shield.
Modyfikacja za 2 punkty umożliwia nam zadanie sobie 1 żeton jonów w fazie końcowej tury by odnowić 1 tarczę. Wydaje mi się, że dużo bardziej przydadzą się nam autodopalacze niż ta tarcza ale warto zapamiętać, że można ją wybrać. Chyba jednak bardziej pasuje do Kihraxza.
Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego StarViper nie ma opcji ulepszenia "Illicit" skoro jest statkiem syndykatu przestępczego. Ale mimo tego mankamentu czekam bardzo na dodatek "Guns for Hire".
P.S. jakiś czas po publikacji artykułu firma Galakta ujawniła polską nazwę dodatku: "Najemne Zbiry". Nie wiem jak wam ale mi się podoba.
Artykuł napisany na podstawie product preview: https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2017/7/24/starviper-mk-ii/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz