Imperial Star Destroyer

Imperial Star Destroyer

wtorek, 16 stycznia 2018

Tiger IE Forged in Battle

Uczestnicząc w mistrzostwach gry Tanks w Niepołomicach wypatrzyłem w sklepie Wargamera ostatnią sztukę Tygrysa IE firmy Forged in Battle, której jestem fanem. Oczywiście uległem pokusie i go kupiłem więc dzisiaj mogę go wam zaprezentować.


Czołg zapakowany jest w plastikowy blister z gąbkami oraz tekturką Forged in Battle, której brakuje na zdjęciu.


Wieża z lufą oraz dowódca są metalowi, reszta odlana jest z jednego bloku żywicy. Mnie to nie przeszkadza ale dla wielu osób jest nieakceptowalne. Na wieży obecna była niewielka ilość "flash", którą można łatwo spiłować. Części metalowe są ładnie odlane, do żywicy jeszcze trudniej się doczepić.



Chciałem porównać wymiary czołgów oraz jakość ich wykonania. Do porównania mam stary, pomalowany model Tygrysa firmy Battlefront. W modelu BF metalowe są lufa, dowódca z włazem i gąsienice.


W porównaniu model BFu jest nieco większy. Wysokość obu jest bardzo podobna. Jakość detali, głębokość rzeźby i wykonanie wydają się być jak zawsze nieco lepsze w czołgu FiB ale akurat Tygrys I E jest moim zdaniem jednym z lepszych modeli BFu.


Cenowo sprawa wygląda następująco: model FiB na wyprzedaży kupiłem za 28 złotych, na stronie producenta kosztuje 7.5 funta. Nowy tygrys BF kosztuje bez zniżek 41zl.

A waszym zdaniem, który model jest lepszy?

P.S. Możliwe, że za niedługo oddam Tygryska do malowania a gdy będzie gotowy uzupełnię ten post o jego zdjęcia w kamuflażu letnim.


3 komentarze:

  1. Całkiem przyjemna recenzja. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Eleganckie porównanie!

    Od siebie mogę zaproponować aby kolejne zdjęcia 'nowych' modeli robić po przeciągnięciu całości rozwodnionym washem. Zwłaszcza jeśli jest to model z jasnej żywicy, czy też metalowy. Dzięki temu ładnie widać wszelkie krawędzie, zagłębienia, czy ew. niedoróbki. Wpływu na malowanie, czy obrabianie modelu raczej nie będzie, a jeśli nawet to minimalny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedź, rozważę to bo faktycznie ładnie może wyciągnąć detale.

      Usuń